Arthur & The Minimoys / Arthur İle Minimoylar
Arthur & The Minimoys / Arthur İle Minimoylar
Tür:Fantastik, Animasyon
Yıl:2006
Açıklama:Kahramanımız on yaşındaki melek yüzlü, fırça saçlı, çilli suratlı sevimli mi sevimli Arthur ... Arthur’un dedesi 4 yıl önce ortadan kaybolmuştur. Ardında bıraktığı tek iz ise Afrika kabilelerine ait hikayelerin olduğu not defteridir... Bu hikayeler arasında Minimoylar denen, minyatür küçük insanların anlatıldığı hikayelerde vardır. Minimoylar gerçekten var olamazlar değil mi? Yoksa olabilirler mi? Hayalinde bile canlandıramayacağı kadar vahşi maceraların kapısını aralamak üzere olan küçük Arthur, dedesinin hikayesindeki gizli mesajı anlamaya çalışmaktadır. ... Üç gün içinde çalınan hazineyi ortaya çıkarmak için bir yol bulmalı, şeytani bir büyücüye karşı koymalı, sivrisineklerin sırtındaki savaşçıları yenmeli ve özgür ruhlu bir prensesin kalbini fethetmelidir. Bütün bunlar imkansız bir görev gibi gözükse de Arthur en küçük kahramanların bile çok büyük işler başarabileceğine inanmaktadır. Bir zamanlar küçük bir elf vardı... Elflerin dünyasına giren küçük bir çocuğun hikayesi filmin de yaratılması için ana sebep olmuş. Film Patrice ve Celine Garcia tarafından yaratılan ve çizgi romanı yapılan Arthur & The Minimoys , Arthur & The Forbidden City, Maltazard’s Revenge ve Arthur & The War Of The Two Wolrds olarak bir dizi hikayeye sahip. Filmin konusu ise ilk iki romandan uyarlanmış ve ilk iki hikaye şimdiden 34 dile çevrilmiş ve Fransa’da 1 milyon’dan fazla satmış. Luc Besson ise hikayelerin bu başarısını sinemada devam ettiriyor. CELİNE GARCIA İLE ROPÖRTAJ Görüntü Sanatçısı Celine Garcia eşi Patrice Garcia ile birlikte 20 yılı aşkın bir süredir birlikte çalışmaktadır. Les Fils de la Nuit ve Le Chant des Etoiles gibi bir çok çizgi romanın ortak senaristidir. Arthur’un hikayesinin başlangıç noktası nedir? Arthur’un hikayesinde kendi çocukluk anılarımdan, babamın bana anlattığı çocukluk anılarından ve sekiz yaşındaki oğlumun çocukluğundan yola çıkmıştım. Yani üç jenerasyonun çocuklarının hayatları Arthur’un macerasına temel oluşturuyor. Üstelik kendi büyükbabamın da hayatından ve karakterinden –ki ben hiç karşılaşmadım- faydalandım. Büyükbabam bir gazeteciydi. Tüm dünyayı gezmiş ve çok hareketli bir yaşam sürmüştü. Hikayedeki Arthur’un büyükbabası bu karakterden doğmuştur. Peki ya Minimoylar? Elf’ler ve gizli bahçe konusunda benim de Patrice’in de biz biraraya gelmeden önceye ait fikirlerimiz vardı. Hamileliğimde ormanda yürüyüşlere çıkmayı çok severdik. Biraz delice ama yine böyle bir yürüyüşte bir güneş ışığı huzmesi bana kendimi çok garip hissettirmişti. Otuz saniyeliğine büyülü bir dünyaya geçmiş gibi hissettim. O görüntü benimle uzun süre kaldı ve bu büyüleyici dünyada küçük bir erkek çocuğunun maceralarını anlatmayı o günden sonra çok istedim. Çocukların da yetişkinler kadar büyük olduğu bir dünya, kendi kaderlerini kontrol edebildikleri ve hayal ettikleri her şeyi yapabildikleri bir yer benim için gerçek bir hazineydi. Tüm bunlar nasıl filme dönüştü? Patrice’in çizdiklerini ve benim yazdıklarımı gördükten sonra Luc Besson bunları bir film yapmak istediğini söyledi. Göründüğü kadar muhteşem olmalıydı ve bir süre düşünmek için zaman istedik. Bunun için hazır değiliz diye düşünüyorduk. Fakat sonra dünyamızı tüm dünya ile paylaşmak için muhteşem bir fırsat olduğuna karar verdik. Özellikle Luc’un harika bir dinleyici ve uygulayıcı olduğunu senaryoyu hazırlarken fark ettik. Kendi hikayesini benimki ile birleştirdi. İnanılmaz bir tecrübeydi... Ve sonra? Sonrası ise oldukça ümit kırıcıydı. Beş yıl boyunca senaryo yazmak ve ilk çizimleri onaylamkla geçti. Onlar filmi hazırlarken araya girmek istemedim ve bu yüzden beklemeyi tercih ettim. Ve sonunda ortaya çıkanları görebildim. Gerçeği söylemek gerekirse o kadar etkilenmiştim ki kelimlerle anlatmak imkansız. Hala inanamıyordum. Luc Besson “Haydi şimdi film çekelim” dediği günü unutmam imkansız. 7 YILLIK YAPIM AŞAMASI-FİKİR 1999 Luc Besson ve yapımcı Emmanuel Prevost Patrice Garcia tarafından gönderilen çizimleri çok beğenir ve film yapmak için karar verirler. Emanuel Prevost bu çizimlerin 3D animasyona uygunlukları konusunda araştırma yapmaya başlar. - HİKAYE 2001. Filmin yapım aşamasını test edebilmek için ilk kısa hikaye filme alınır. St. Quen stüdyolarında ilk büyük setlerin kurulmasına başlanır. Patrice Garcia senaryonun ve 3D animasyon çalışmalarının danışmanlığını yapmaktadır. -STÜDYO 2002. Eğitimli bir mimar olan Pierre Buffin, Paris’in dışındaki Pantin’de bir yer bulur ve 2D ve 3D modelcileri bir arada toplayabilmek için bir stüdyo kurar. Diğer ekip elemanları ise 2 yıl içinde bir araya gelirler. -2D 2002. Bir sonraki üç yıl boyunca tasarımcılar filmin muhteşem fantastik dünyasını kurabilmek için bir araya gelirler. -ÇİZİMLER 2003.Patrice Garcia filmin tüm çizimlerini tamamlar. Bu çekim aşamasını şekillendirmek ve 3D animasyon bütçesini belirlemek için ilk gerek şarttır. -KURULUM 2003.3D sanatçıları karakterleri yaratmaya başlarlar. BU aşama çekimlerin son haftalarına kadar devam edecek zorlu bir çalışmadır. -LIVE ACTION SAHNELER Video capture yöntemi ile belirlenen oyunculardan 3D animasyon sahneleri canlandırmaları ve bunların bilgisayara yüklenmesi için gerekli çekimler yapılır. Böylece CGI için gerekli materyal hazırlanmış olur. -3D MODELLER VE SETLER 3D setlerin tamamı set tasarımcıları ve 3D sanatçıları tarafından ortak hazırlanmış. -POST PRODÜKSİYON 2006 Ses ve müzik kayıtları yapıldı. Film ile miksajı yapıldı. Filmin çekimleri için Normandiya’da 1960’ların Amerikasındaki bir kasaba olan Smalltown kurulmuş. Tam anlamıyla o tarihleri yansıtabilmek için Luc Besson kostüm tasarımcı Olivier Beriot ile birlikte çalışmış. İnternet üzerinden 1950’li yıllara ait aile fotoğrafları ve araştırmaları yapıldı. Filmin dijital animasyonları için 225 kişilik bir ekip Pantin’de kurulan stüdyolarda çalışmaları gerçekleşirdi. Bir çoğu ilk kez bir animasyon filmde çalışıyordu ve 200’ünün ilk işiydi. 27 hafta boyunca çalışmalarını sürdürdüler. Toplam 20 milyon resim kaydı yapıldı ve bunların her biri kullanıldı. Toplam 60. 000 iş günü proje çalışması yapıldı. Filmin müzikleri 96 enstrüman ve toplam 40 kişilik bir koro ile seslendirildi. Seslendirmeler sırasında aranjör Geoffrey Alexander ve ses sorumlusu Nick Woolage ekibe katıldı.Orkestrasyonun %99’u Londra’da gerçekleştirildi.