Dodgeball: A True Underdog Story / Yakar Top
Dodgeball: A True Underdog Story / Yakar Top
Tür:Komedi
Yıl:2004
Açıklama:Çocukluğunuzu hatırlayın. Çocuk parkında tam kafanızın üzerinden uçup giden şimdilik oyundan çıkmanızı sağlamamış ama her an kenarda bekletecek o küçük kırmızı top...Ya da sırtınızı kolunuzu veya bacağınızı kızartarak çarpan top...Ve onu bütün hırsınız ve gücünüzle geriye attığınız günler... Şimdi hazır olun ebelemeye, sobelemeye, yakan top oynamaya ... Üstelik bu kez sadece okulun bahçesinde oynamayacaksınız.
Yakar top kültürel bir fenomen olacak...Yetişkin yakar top ligleri büyük şehirlerde yaygınlaşmaya başladı bile ....Vanity Fair bu oyunu It Sport olarak adlandırırken , The New York Times ve Fortune bu yeniden ortaya çıkan bir spor dalı olarak duyurdu.
Yakar topun tekrar gündeme geldiğiişte tam da bu dönemde bu sporla ilgili keskin ve acıklı bir film yapma fikrini ortaya koyuyor yapımcılar. Efsane olmuş sporcu kahramanları anlatan tarzda bir film... Duygusal yoğunluğu olan kaybedenlerin ve kazananların anlatıldığı bir film.
Size böyle bir film yapıldığında haber vereceğiz tabii ki... Ama şimdilik elimizde YAKAR TOP var... Hayatı bir topla yakalamaya ait bir film. Hikayenin kahramanı Peter LaFleur (Vince Vaughn), artık güncelliğini yitirmiş bir spor klübünün karizmatik sahibidir. Jimnastik lübünün üyeleri ise klübün adına bile yakısmayacak averaj altında garip nsanlardır. Daha çok hepsi başka limandan toplanmış garip korsanlar gibidirler.
Peterın bu gösterişsiz jimnastik klübü White Goodman (Ben Stiller) denen güölü, zengin ve egomanyak bir diğer klüp sahibinin gözüne batar. White Peter'ın bu küçük ve garip klübüne ele geçirmeye karar verir. Peter'ın tutlmamış muhasebe defterleri White'ın işini tabii ki kolaylaştırır. Peterın çocuksu çekiciliği bankada çalışan ve Peter'ın hesaplarını ve kredilerini kontrol eden Kate'i kendi yanlarına çeker. Kate'de artık bu küçük klübü kurtarmaya çalışan oyuncularından biri olmuştur.
Sonunda, diyor DODGEBALL: A TRUE UNDERDOG STORY yapımcı ve yıldızı Ben Stiller, bu tam bir yakar top filmi.... hani herkesin önünde suratınızın tam ortasına topu yediğiniz türden. Stiller filmin genel temasını şöyle açıklıyor; Bu geleneksel kalıplara sığmayan insanların bir jimnastik salonunda bir araya gelip kendilerine saygı duyabilmelerini ve bu saygıyı koruyabilmek için savunmaya geçmelerini anlatan bir film. Yakar Top onların bazı hayati dersler alması ve kendilerini savunmaları için bir araç oluyor.
Gurur? Hayat dersleri? Belki... Fakat kesin olan bir şey var ki : DODGEBALL: GERÇEK BİR MAZLUM HİKAYESİ sinema filmlerine yeni bir yol ve takip edilmesi gereken anlatım tarzı getiriyor. Örneğin bu konuda yapılmış ilk sinema filmi olma özelliğine sahip. Yakar top filmi sinemanın henüz balta girmemiş bir bölgesi gibi, diyor senarist/yönetmen Rawson Marshall Thurber, ama aynı zamanda bir çok zavallı ve ezilen hikayesi anlatılan Stripes, The Bad News Bears ve Meatballs gibi filmlerle de ile de aynı geleneği paylaşıyor.
Bir spor fanatiği olan Thurber ilk sinema filminin hikayesinin de daha önce sinema endüstrisinin dikkatini çektiği Reebok'un reklam filmi olan Terry Tate: Office Linebacker gibi sporla ilgili olmasından çok mutlu olmuş. Hiç kimse yakar top oyununu dikkate almaz. Fakat herkesin bu oyunla ilgili bir ya da iki unutmadığı hatırası vardır. Siz de topla ya vurmuş ya da vurulmuşsunuzdur, diyor Thurber.
DODGEBALL'un senaryosunu yazarken Thurber klasik komedinin anotomik unsurları konusunda kesin noktalar belirlemiş : yüz ve kasık...:)
Bu iki bölge insan hayatı için çok önemli olduğu kadar eğer bir gösteride ya da filmde insanlara bu bölgelerden vurursanız seyirciyi mutlaka güldürürsünüz, diyor Thurber. Tıpkı Mel Brooks'un söylediği gibi, Eğer parmağım gözüme girerse bu bir trajedi olur fakat düşüp bacağımı kırarsam bu komedidir.
Thurberın senaryosu her ne kadar stüdyolar tarafından iyi bulunduysa da bir türlü bir alıcı bulamamış ilk zamanlar. Hep şöyle laflar duyuyordum. Hey bu gerçekten çok komik...ama biz bir yakar top filmi yapmayı hiç düşünmüyoruz. Daha önce yapılmadığı için böyle bir filmin nasıl bir gişe hasılatı alacağı konusunda da kimsenin bir fikri yoktu.
Son olarak Ben Stiller ve Stuart Cornfeld'in kurmuş olduğu Red Hour Films'e ulaşan senaryo, önce santral operatörü tarafından okunmuş, sonra prodüksiyon amirleri, daha sonra Cornfeld ve en sonunda Stiller'ın masasına ulaşmış ...
Senaryonun muhteşem olduğunu düşünüyorduk, diyor Cornfeld. Harika karakterler, yepyeni bi film konusu ve hemen herkesin özdeşleşebileceği bir spor dalı. Stiller gülerek ekliyor: Hepimiz film boyunca daha senaryoyu ilk okuduğumuzda yüzümüze dolan korku izleri, duygusal yoğunluk ve başarının güzel yorgunluğunu taşımaya karar vermiştik.Çocuklar gibi yakar top oynayıp bu coşkuyu gerçekten yaşadık.
Stiller ve Cornfeld yapımcılığı üstlendiklerinde Twentieth Century Fox finans ve dağıtım olarak yapımcıları ve yönetmeni rahatlatmış. Peter LaFleur, rolü için yönetmen Thurber Vince Vaughn isminde ısrar etmiş. Senaryoyu yazarken gözümde canlanan karakter Vince Vaughn ile çok uyuyordu, diyor yönetmen. Vince Bill Murray'in sahip olduğu kendini sevdiren, hafif laubali bir havası var onun da. Vince , Peter rolüne oldukça fazla duygu kattı. Karakter aslında iyi hutylu biri idi fakat etrafındaki insanların ondan hoşlanıp hoşlanmadıklarını çok da fazla önemsemiyordu.
Vaughn senaryonun tüm detaylarına gereken değeri vermişler ve biraz kaba esprilerinde de değişiklik yapmamışlar. Karakterlerin tümü kendinizle özdeşleştirebileceğiniz tiplerdi. Tıpkı Oz Büyücüsündeki akarkterler gibi zaten sahip oldukları özellikleri başka yerlerde ve güçlerde arıyorlar. Diyor Vaughn. Thurber Stiller gibi komedi idollerinden birinin böyle bir filmde hem yapımcılık hem de başrolü üstlenmesinden çok mutlu olmuş Ben çok hızlı düşünen ve çok yaratıcı bir oyuncu Komedi tarzında yapamayacağı çok az şey var.