My Super Ex-Girlfriend / Eski Süper Sevgilim
My Super Ex-Girlfriend / Eski Süper Sevgilim
Tür:Romantik, Komedi
Yıl:2006
Açıklama:Ayrılk çok zordur, fakat bazı durumlarda tehlikeli de olabilir… Ivan Reitman’ın komedi filmi MY SUPER EX-GIRLFRIEND’ın senaryosu Don Payne’e ait. Matt Saunders (Luke Wilson) sonunda kendisi için mükemmel kız arkadaşını bulduğunu düşünmektedir …güzeller güzeli Jenny Johnson (Uma Thurman) – aslında bir super kahraman olan, G-Girl. Bu arkadaşlık Jenny/G-Girl’ün Matt’e takıntı derecesinde aşık olması ile kötüye gider… Matt’in tek yapmak istediği bu kadından uzaklaşmaktır. Fakat uçabilen, arabaları kaldıran termal göz ışınları ile çeliği eritebilen bir kadına ondan ayrılmak istediğinizi nasıl anlatırsınız ki? Reddedilen kadın durumuna düşen Jenny/G-Girl super güçlerinin tamamını Matt’in iş arkadaşlarından biri olan Hannah (Anna Faris) ile yaşadığı romantizmi yok etmeye adar. Matt Jenny’nin kalbini kırmıştır. Jenny ise onun herşeyini kırmayı planlıyordur. Ivan Reitman gelmiş geçmiş en başarılı komedi filmi yapımcılarından biridir. Yönetmenliğini yaptığı sayısız komedi filmleri arasında “Ghostbusters,” “Stripes,” “Meatballs” ve “Ghostbusters 2” sayılabilir. Bunun yanında “Old School,” “Road Trip,” “Private Parts” ve “Animal House” gibi filmlerin de yapımcısıdır. Son filmi için ise Reitman türe yeni bir bakış açısı ile yaklaşıyor... “Kolay değildi,” diyor Reitman . “Romantik elementlerden oluşan bir çok komedi filmi gördük bugüne kadar, bunların çoğu da aynı şekilde kurgulanmıştır: Erkek kızla tanışır; kızı bir süreliğine kaybeder ve sonra tekrar kazanır.” Reitman bu fikri daha ileriye taşıyarak senaryo yazarı Don Payne ile şu hale getirir;: Erkek kıza aşık olur, sonra onun bir super kahraman olduğunu öğrenir ve bu süper kahraman bir anda sinirli, ağlamaklı ve yapışkan bir kabus haline dönüşür. “Her ne kadar hikayenin ana kahramanı bir super-kahraman olsa da ,Don’un senaryosu kesinlikle bir çizgi roman hikayesine benzemiyor,” diyor Reitman. “Bu bir süperkahraman filmi değil. Bu gerçekler üzerine basan bir komedi filmi. Eğer super kahraman filmlerinden hoşlanmıyorsanız bile bu filmde sevecek çok şey bulacaksınız. Don’un diyalogları doğal, modern, keskin ve komik.” Payne’in komedi tarzına olan düşkünlüğü hiç şüphesiz ki gelmiş geçmiş en çok tanınan dizilerden biri olan “The Simpsons”dan anlaşılabilir. “Ben çizgi roman okuyarak büyüyen bir jenerasyondanım. Bence super-kahraman bir kı arkadaşa sahip olmak oldukça garip bir fantezi. Hele de bu arkadaşlık felaketle sonuçlanıyorsa oldukça komik bir durum.” Payne daha once bazı Tv dizilerinde benzeri hikayelerin anlatıldığıni söylüyor. “Bewitched” ve “I Dream of Jeannie” bunlara çok net iki örnek. Fakat Payne normal bir erkekle super kahramanbir kızın ilişkisinin kötü sonuçlandığı bir yapım gerçekleştirerek yeni bir bakış açısı yakalamış. Payne’in super kahramanı Jenny Johnson, görünüş olarak bir sanat galereisinde çalışan tipik bir NewYork’lu. Her bekar insane gibi o da hayatında özel biri olsun istemektedir. Fakat Bay Doğru’yu bulmak hiç de öyle kolay bir şey değildir. Jenny/G-Girl rolü için , Reitman hem zor super-kahraman fiziksel özelliklerine sahip hem de komedi kabiliyeti yüksek gerçekten çekici bir oyuncu bulmak gerektiğini düşüyordu… Ve ona gore bu role uygun tek kişi: Uma Thurman’dı. “Bu rolü başka kim oynayabilir ki? Uma bence gerçek hayatın özel efekti…Mükemmel bir oyuncu, nefes kesici bir güzelliğe sahip ve daha once özellikle Kill Bill filmlerindeki fiziksel rolü ile kendini bu konuda kanıtlamış durumda..” Senarist Don Payne, Jenny/G-Girl’ün seksi, çekici modern bir süperharaman olmasını istemiş. Fakat tüm bu özellikleri taşıyacak kahramanın nasıl görünüp neler giyineceğine karar vermek oldukça güç olmuş. G-Girl tam bir ikon olmalıdır öncelikle Gerçekçi bir bakış açısıyla büyük modacılardan giyinen bir süperkahraman olmasını tercih etmiş. Jenny’nin/G-Girl’ün karakterinin tam olarak oturmasında giyim tarzı konusundaki kararlar da çok etkili olmuş. Kıyafetleri Laura Jean Shannon tasarlamış. Shannon yakın çalıştığı Thurman’ın kıyafetler konusundaki fikirlerinden çok etkilendiğini itiraf ediyor. “Uma gelip hazırladığım kıyafetleri giydiğinde ve farklı şekilde durup poz verdiğinde hazırladıklarım birdenbire bambaşka materyaller haline geliyordu. ” diyor. Set koordinatörü George Aguilar tüm çekimler sırasında Ivan Reitman ile bir arada bulunmuş… İkili özellikle hiçbir sette çizgi romanı hatırlatacak herhangi bir görüntüye izin vermemek kopnusunda hem fakir olmuşlar. “Dövüş ve uçuş sahnelerinin tamamen NewYork’a uygun olmasını istedik.” Görsel efekt koordinatörü Erik Nash özellikle dövüş sahnelerinde kullanılan efektlerin zorluğundan bahsediyor.: “Çok fazla efekti olan ama efektler üzerine kurulu olmayan bir film çekiyorduk. Bu bir komedi filmiydi ve filme efektin faydası ancak daha esprili ve eğlenceli olması için olabilirdi.”